FUNGE UVa

II Congreso Virtual de Educación Mediática y Competencia Digital

Descripción general

La actividad “II Congreso Virtual de Educación Mediática y Competencia Digital” tiene sentido en sí misma y tiene asimismo continuación en la fase presencial del III Congreso Internacional de Educación Mediática y Competencia Digital, que tendrá lugar en Segovia los días 15, 16 y 17 de Junio de 2017.

En la Red, en este congreso virtual, compartimos información, experiencias, opiniones; damos a conocer nuestro trabajo. Utilizamos Internet para exponer ideas, documentos, materiales multimedia, para presentar nuestras teorías, y para crear espacios virtuales donde compartir.

The II Virtual Conference on Media Education and Digital Competence has entity and autonomy in itself, and it constitutes at the same time the first phase of the III International Conference on Media Education and Digital Competence. In this on-line Conference we will use the virtual space to present ideas, documents and multimedia materials, and to introduce our theories on the Internet.

Está destinado a todos los profesionales y estudiantes de educación y comunicación interesados por la alfabetización mediática e informacional. La inscripción en esta actividad incluye únicamente el II CongresoVirtual. Si piensas asistir a Segovia, debes inscribirte en el III Congreso Internacional de Educación Mediática y Competencia Digital.

The virtual conference is addressed to all those professionals and students of education and communication interested in media and informational literacy.
Registration in this activity covers only the on-line conference. Should you want to come to the face-to-face phase in Segovia (Spain) on the 15-17 June, 2017, you should register for the complete III International Conference on Media Education and Digital Conference. 

Directores: Alfonso Gutiérrez Martín y Agustín García Matilla.

Duración: 30 horas.

Detalles del programa

El congreso virtual se ofrece en dos idiomas. Los participantes hispanohablantes deberán realizar este MOOC durante el mes de Mayo: Congreso de Educación Mediática y Competencia Digital. 2017 MOOC-INTEF. Todos los inscritos tanto los que asisten a Segovia como los que solo hacen el congreso virtual deberán realizar el MOOC.

This virtual Conference is available in two languages: 6 treads in Spanish and the 7th, the last module of the MOOC, in English. Tis last mdule constitutes Media Education Summit Virtual Phase. It is curated by the Centre for Excellence in Media Practice (CEMP). All participants of the III International Conference on Media Education and Digital Competence – MES 17, together with those of the II Virtual Conference not coming to Segovia, will be expected to participate in the conference’s virtual phase, throughout May 2017.

La parte del MOOC en español girará en torno a los siguientes ejes:
1.-Políticas públicas sobre la educación mediática y la competencia digital.
2.- Educación mediática en entornos formales y no formales: situación actual, experiencias y perspectivas de futuro.
3.- Ludoliteracy: el juego digital en la educación formal y no formal.
4.- Educación mediática, competencia digital e investigación educomunicativa.
5.- Las pedagogías de la educación mediática y en línea.
6.- Educomunicación y promoción de la salud. Cultura de activos para la salud desde las TRIC.

The MOOC section in English will consist of thread 7.- Media Education Summit Virtual Phase. Curated by the Centre for Excellence in Media Practice (CEMP).

Throughout May, participants will begin by posting their abstracts. As the month develops, and delegates are working on their papers, the online forum will become a ‘sketchbook’ of developmental material, used to inform each participant’s contribution to the conference. CEMP will host and curate these interactions and begin to direct and theme conversations over May. By the end of the month, all participants should be able to make all of their material available, and everyone will see and read everyone else’s contributions. The month of activity will be augmented by a series of CEMP podcasts, to direct, prompt and encourage engagement.

The activities will be as follows: